Forum www.archpgno.fora.pl Strona Główna


Rzutnie i Widoki

 
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum www.archpgno.fora.pl Strona Główna -> Materiały / CAD
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kuruś
Chcę być architektem



Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Śro 22:42, 30 Mar 2011    Temat postu: Rzutnie i Widoki

prezentacja widoku:

Przedstawianie modelu projektu w różnych układach:

- ustawianie perspektywy (kamery, która wyznacza linie perspektywy)

KAMERA:

widok -> kamera [skrót: 'kam']

a. teraz będziemy ustalać punkty charakterystyczne //dla ułatwienia lepiej przejść
//do widoku 2d

b. ustawić widok LUW globalny
c. możn stworzyć specjalną warstwę na kamerę
d. wskazujemy 2 punkty, obserwatora i celu.
e. potem postępujemy zgodnie z tym co nas interesuje w opcjach:
-nazwanie kamery dla identyfikowania widoku,
-dopasowanie kolejnych punktów, zmiana położenia
-zmiana celu
-wysokość (umieszczenie kamery na poziomie oczu człowieka, ok 170 cm)
-przejście do widoku kamery

f. edycja utworzonej kamery:
//w przypadku braku kamery na ekranie: widok ->wyświetl -> kamera

zaznaczając kamerę wchodzimy w jej edycję:
- style wizualne
- punkty umieszczenia kamery (obserwatora) oraz granicy perspektywy
// w tym celu warto użyć pojawiającej się osi układu współrzędnych

//ten sposób jest intuicyjny

wchodząc w właściwości możemy ingerować w współrzędne konkretnych punktów.

g. aby wyświetlić efekt na ekranie na pasku widok w ramce wybieramy naszą kamerę // pasek z perspektywami

określając widok przez kamery 3d orbity itp warto nacisnąć prawy przycisk myszy
podczas wykonywania polecenia i zapoznać się z większym wyborem różnych zmian ogniskowych i widoków.

aby zapisać widok który nam się podoba idziemy do:
widok -> nazwane widoki
dzięki temu możemy łatwo wrócić do naszego widoku oraz określić charakterystykę (style wizualne itp.)

OBOWIĄZUJĄCY ZESTAW WIDOKÓW:

widoki skalowane:

1) persspektywa z poziomu człowieka
2) z lotu ptaka
--------------------- ustawienie kamer jak uważamy
3) rzut
4) elewacja
--------------------- skala 1:500 (1:50) //to zależy czy mamy w centymetrach czy w milimetrach

w rzucie należy jeszcze zaznaczyć wejście do budynku oraz kierunek północny //strzałką stworzoną lub z bloku
//można zróżnicować skalę rzutu i elewacji, ale czytelniejsze jest, gdy jest to równe
//można zrobić więcej widoków, np. przekrojowe, wnętrz, od różnych stron. Zależy co chcemy pokazać
// dla wiodącego elementu bryły zrobić największy widok.
//w rzucie można zrobić koty wysokościowe, te główne;
//poziom terenu w elewacji możemy podkreślić grubą linią

tworzenie rzutni:
prawym-> autocad -> rzutnie
mamy do wyboru kilka opcji tworzenia rzutni, mogą być nawet nieregularne, dzięku czemu można
dodać indywidualizmu do prezentacji. Również obiekty mogą stać się rzutnią

minimum rzutni to te 4 wymienione wyżej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Agata
Chcę być architektem



Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Czw 21:42, 31 Mar 2011    Temat postu:

Szalejesz Michale Very Happy jak zdam z cada to chyba dzięki Tobie ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum www.archpgno.fora.pl Strona Główna -> Materiały / CAD Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Bright free theme by spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin